Kopos logo
  • POMOC TECHNICZNA
    FAQ Kontakt do pomocy technicznej Szkolenia Protokół reklamacyjny
    Informacje techniczne Oświadczenia Certyfikaty Protokoły Warunki przechowywania Instrukcje
    Systemy odporne na działanie pożaru Konfigurator KNS
  • KONTAKTY
    Kontakty Partnerzy Przedstawiciele za granicą Kontakt z nami
PROMOCJE WYPRZEDAŻ PARTNERZY
z VAT
Zaloguj
  • Wszystkie kategorie
  • Listwy i kanały elektroinstalacyjne
  • Materiały mocujące
  • Metalowe systemy tras kablowych
  • Neutrostop
  • Puszki Elektroinstalacyjne
  • Rury i węże osłonowe
Koszyk pusty
? Wsparcie
Wsparcie

Telefon: +48 667 212 747

Instrukcja obsługi platformy

Email: helpdesk@kopos.pl

Regulamin platformy Kopos B2B

\\Zapraszamy Cię do zapoznania się z zasadami korzystania z naszej Platformy B2B

 

Niniejszy regulamin dotyczy jedynie osób, które są przedsiębiorcami.

 

Pamiętaj, że jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z naszymi zasadami, możesz się z nami skontaktować mailowo lub telefonicznie.

 

+48 71 333 66 53 (8:00 – 16:00)

kopos@kopos.pl

Kopos Elektro PL Sp. z o. o.

ul. Giełdowa 12p
52-438 Wrocław


Regulamin w wersji 1.2 obowiązuje od dnia 5 marca 2025 r.

 

REGULAMIN PLATFORMY B2B

 

W tej części regulaminu wyjaśniamy najważniejsze definicje, których używamy w Regulaminie.

 

1.  POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.1.     Platforma B2B jest dostępny pod adresem internetowym: b2b.kopos.pl (dalej: Platforma B2B) oraz jego rozwinięciami.

1.2.    Właścicielem Platformy B2B jest Kopos Elektro PL Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Giełdowa 12p, 52-438 Wrocław, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000173407, NIP: 8971605218, REGON: 93198435200000, BDO: 000527984, kapitał zakładowy 1 570 000 zł, adres mailowy: kopos@kopos.pl.

1.3.    Klientem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest wyłącznie przedsiębiorca, tj. osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadzącą działalność́ gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, prowadzącą we własnym imieniu działalność́ gospodarczą lub zawodową (dalej: Klient). Regulamin nie ma zastosowania do umów zawieranych z konsumentami, tj. osobami fizycznymi dokonującymi z Właścicielem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością̨ gospodarczą lub zawodową.

1.4.    Niniejszy Regulamin jest skierowany do Klientów niebędących Konsumentami w znaczeniu określonym w polskim kodeksie cywilnym.

1.5.    Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu np. utworzenia Konta Klienta, a przede wszystkim w celu złożenia przez Klienta Zamówienia w Platformie B2B.

1.6.    Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony przez Sprzedawcę w Platformie B2B w sposób umożliwiający Klientom zapoznanie się z jego treścią i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w formie PDF.

1.7.    Informacje prezentowane w Platformie B2B stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.

1.8.    DEFINICJE. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:

 

a.       BOK – Biuro Obsługi Klienta Sprzedawcy, które udziela Klientom informacji w zakresie prowadzonej przez Platforma B2B działalności, w szczególności na temat Produktów, działalności Platformy B2B oraz Regulaminu w dni robocze, w godzinach wskazanych w Platformie B2B, pod wskazanymi tam numerami telefonu i adresem e-mail.

b.      CENA – określona w złotych polskich lub innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należna Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy. Sprzedawca w ramach Platformy zawsze wskazuje, czy cena stanowi kwotę brutto, czy netto. Każdorazowo Cena w myśl niniejszej definicji jest wyświetlana w kwocie brutto na etapie składania Zamówienia.

c.       KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna; oznaczona indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na składanie Zamówień oraz korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta po otrzymaniu zaproszenia do założenia Konta Klienta w wiadomości e-mail, Klient loguje się do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Platformie B2B, która odbywa się na zasadach określonych w niniejszym dokumencie. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji m. in. o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.

d.      KOSZYK – usługa udostępniana zalogowanemu Klientowi, który korzysta ze Platformy B2B, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), przesłania Klientowi wiadomości o produktach pozostających w Koszyku lub nieudanej transakcji (mail transakcyjny). Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.

e.       LOGIN – mail Klienta, na który otrzymał link umożliwiający rejestrację Konta Klienta.

f.        PRODUKT – dostępna w Platformie B2B rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny.

g.      REGULAMIN – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Platformy na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

h.      TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Platformy B2B przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Platformy B2B.

i.        UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży.

j.         USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Platformy B2B, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.

k.      ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne).

 

2.  ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY B2B

 

2.1.    Korzystanie z Platformy B2B może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.

2.2.    Korzystanie z Platformy B2B wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, odpowiednich wymagań technicznych. Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie z Platformy B2B:

a.    urządzenie z dostępem do sieci Internet;

b.    adresu e-mail;

c.     najnowsza wersja przeglądarki internetowej.

2.3.    Sprzedawca oświadcza, iż dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Klientom stały dostęp do Platformy B2B i świadczonych usług elektronicznych. Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie z Platformy B2B będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Platformy B2B w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów.

2.4.    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Klient, korzystając z linków umieszczonych w Platformie B2B.

 

3.  USŁUGI ELEKTRONICZNE W PLATFORMIE B2B

 

3.1.    Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Platformy B2B nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:

a.       Konto Klienta, w przypadku jego rejestracji;

b.      umożliwienie skorzystania z formularza kontaktowego.

 

Konto Klienta

3.2.    Sprzedawca na rzecz Klientów posiadających Konto, świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Platformy B2B następujące usługi:

a.       podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);

b.      przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień;

c.       przechowywanie i udostępnianie Klientowi dokumentów księgowych;

d.      umożliwienie zmiany niektórych danych Klienta w Koncie z wyłączeniem danych dotyczących dokumentów do wystawiania faktur;

e.       umożliwianie Klientom składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;

f.        umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;

g.      umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Platformy, w tym treści o charakterze marketingowym;

h.      składanie reklamacji i przeglądanie danych o reklamacjach;

i.        przypisywanie użytkowników do Konta Klienta i ich ról, poprzez przydzielanie uprawnień konkretnym użytkownikom (więcej zobacz punkt 3.3 - 3.5 Regulaminu);

j.         kierowanie zapytań ofertowych, autoryzacje zamówień poczynionych przez innych użytkowników Konta Klienta;

k.      sporządzanie listy zakupowej;

l.        Dostęp do udzielonych zgód.

3.3.    Klient, który posiada Konto Klienta o statusie administratora może przypisywać do Konta Klienta nowych użytkowników i nadawać im rolę. Przypisanie nowego użytkownika jest równoznaczne z udzieleniem pełnomocnictwa przez Klienta na rzecz nowego użytkownika do dokonywania określonych czynności w ramach funkcjonalności Konta Klienta.

3.4.    Nowy użytkownik zostanie podpięty do Konta Klienta utworzonego przez Klienta. Klient z poziomu Konta Klienta administratora określa dzięki funkcjonalności Konta Klienta uprawnienia nowej osoby (nowego użytkownika). Administrator, o którym mowa w niniejszym punkcie może nadać nowej osobie (nowemu użytkownikowi) uprawnienie do: podglądu historii zamówień wszystkich użytkowników podpiętych do danego Konta Klienta, podglądu zakładki – faktury, podglądu cen, składania Zamówień, odbioru Zamówień, akceptacji Zamówień, przesłania zawartości koszyka – do akceptacji innej osoby przyporządkowanej do Konta Klienta oraz do zarządzania rolami i użytkownikami podpiętymi do danego Konta Klienta. Nadanie określonych uprawnień przez Klienta w ramach Konta Klienta na rzecz dodatkowego użytkownika jest równoznaczne z udzieleniem pełnomocnictwa przez Klienta osobie, której przydzielono rolę w zakresie wybranym w ramach funkcjonalności Konta Klienta.

3.5.    Osoba, która została dodana jako dodatkowy użytkownik do Konta Klienta i której administrator Konta Klienta przyporządkował określoną rolę uzyskuje dostęp do Konta Klienta dzięki działaniom administratora Konta Klienta, który wskazuje jego dane osobowe w ramach funkcjonalności Konta Klienta w postaci imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Następnie nowy użytkownik otrzyma wiadomość mailową zawierającą link do zarejestrowania konta użytkownika do systemu. Nowy użytkownik przypisany do Konta Klienta administratora rejestruje się w Platformie poprzez ustawienie hasła i akceptację postanowień regulaminu i polityki prywatności.

3.6.    Założenie Konta Klienta (administratora) rozpoczyna się od wysłania przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości zawierającej link do formularza rejestracji Konta Klienta. Wiadomość wskazaną w zdaniu poprzednim otrzymają jedynie Klienci, którzy wcześniej rozpoczęli współpracę ze Sprzedawcą i wyrazili na to stosowną zgodę.

3.7.    W kolejnym kroku Klient po wejściu w link zostaje przekierowany do formularza rejestracji, w którym wskazuję hasło do Konta Klienta oraz akceptuje Regulamin oraz postanowienia Polityki Prywatności.

3.8.    Po wykonaniu czynności wskazanych w punkcie 3.6 oraz 3.7 Klient jest aktywnym użytkownikiem mogącym zawierać Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Platformy B2B, a sama Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta.

3.9.    Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub też pisemnie na adres Sprzedawcy. Założenie Konta jest niezbędne do złożenia Zamówienia.

3.10.                 Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług w postaci Konta Klienta  ze skutkiem natychmiastowym, jeśli:

a)      Klient posiada zaległości względem Sprzedawcy z tytułu nieopłacenia jakiejkolwiek faktury VAT i pomimo otrzymania wezwania do zapłaty nadal nie uregulował kwot wskazanych w wezwaniu do zapłaty;

b)      Klient nie korzysta z Konta Klienta przez okres dłuższy niż 6 miesięcy,

c)       Klient narusza jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu.

3.11.    Wypowiedzenie, o którym mowa w pkt 3.10 może być złożone w dowolnej formie.

3.12.    Wypowiedzenie, o którym mowa powyżej jest równoznaczne z odpięciem Kont Klientów użytkowników dodanych przez Klienta.

3.13.    Celem uniknięcia wątpliwości dodanie do systemu nowego użytkownika  nie stanowi zawarcia odrębnej umowy prowadzenia Konta Klienta, a jest jedynie funkcjonalnością Platformy B2B.

 

Koszyk

3.14.     Z Koszyka korzystać mogą jedynie zalogowani Klienci oraz ewentualnie ich pełnomocnicy ustanowieni w trybie dodawania nowego użytkownika w ramach funkcjonalności Konta Klienta przy założeniu, że Klient nadał im takie uprawnienia w ramach funkcjonalności oraz są zalogowani do konta użytkownika.

3.15.     Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka.

3.16.     Koszyk świadczony jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.

 

Obowiązki Klienta

3.17.     Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a.       podawania w udostępnionych w ramach Platformy B2B formularzach wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;

b.      niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży, w szczególności w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta Klienta z wyjątkiem danych niezbędnych do wystawiania faktur VAT, w tym zakresie w razie konieczności dokonania zmiany Klient jest zobowiązany skontaktować się ze sprzedawcą.

c.       korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy i  Platformy B2B;

d.      korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;

e.       korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy;

f.        terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów w pełnej wysokości;

g.      terminowego odbioru Produktów;

h.      weryfikacji przy przewoźniku (kurierze), że towar został dostarczony w całości, bez usterek. W przypadku zniszczenia towaru przez przewoźnika, obowiązkiem Klienta jest spisanie właściwego protokołu oraz niezwłoczne skontaktowanie się ze Sprzedawcą;

i.        niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Platformy jakichkolwiek treści zabronionych, w szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;

j.         niepodejmowania działań takich jak:

·         rozsyłanie lub umieszczanie w Platformie B2B treści naruszających przepisy prawa (zakaz umieszczania treści bezprawnych);

·         podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Platformy i realizowania płatności;

·         modyfikowania w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w szczególności podanych w ramach Platformy B2B Cen lub opisów Produktów;

3.18.     Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać mailowo lub na adres Sprzedawcy.

3.19.     Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta oraz (3) danych kontaktowych podmiotu, na który został nabyty towar oraz dane składającego reklamację (4) numer zamówienia – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

3.20.   Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia, chyba, że z przepisów prawa lub odrębnych regulaminów wynika inny termin.

 

4.  WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

 

4.1.    Umowa Sprzedaży może zostać zawarta jedynie z Klientem posiadającym Konto Klienta lub z osobą przez Klienta upoważnioną w ramach funkcjonalności dodawania użytkownika przy założeniu, że taka rola tej osobie została przyznana.

4.2.    Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Klientem są określone na stronie Produktu lub w inny właściwy dla danego Produktu sposób, w ramach Platformy B2B.

4.3.    W ramach rozwoju dostępnych w Platformie B2B Produktów lub usług oraz z uwagi na ich specyfikę, Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Produkty. W przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego zastosowanie znajduje ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień również dla pozostałych z nich.

4.4.    Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.

4.5.    Sprzedawca umożliwia Klientowi (analogicznie niniejsze zapisy mają zastosowanie do umocowanego w ramach funkcjonalności Konta Klienta dodatkowego użytkownika) złożenie Zamówienia za pośrednictwem Platformy B2B w następujący sposób, kolejno:

a.       Klient loguje się do swojego Konta Klienta;

b.      Klient dodaje wybrany/e Produkt/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza zamówienia.

c.       Klient wybiera sposób i termin dostawy, sposób zapłaty Ceny i ewentualnych pozostałych wskazanych w formularzu zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy Sprzedaży (na tym etapie Klient może również wprowadzić uwagi do zamówienia, numer wew. Zamówienia i podać kod promocyjny, jeśli go posiada).

d.      Klient potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. W przypadku konieczności zmiany danych musi wykonać to za pośrednictwem formularza udostępnionego w ścieżce zakupowej. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy.

e.       Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę).

f.        W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego zamówienie „Potwierdź zakup” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka. Usunięcie danej pozycji może spowodować automatycznie usunięcie również innej pozycji z Koszyka z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami.

g.      W zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.

4.6.    Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia lub z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji.

4.7.    Jeśli Klient w pierwszej wiadomości po złożeniu Zamówienia nie otrzymał informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji to po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wyśle do Klienta na podany adres e mail wiadomość z:

a.       potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia w zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); albo

b.      informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia,

c.       informacją o nieuiszczeniu Ceny.

4.8.    Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) tj. otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa w punkcie 4.7 litera a lub o której mowa w punkcie 4.6 in fine w zakresie wskazanych w niej Produktów.

4.9.    W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, BOK skontaktuje się z Klientem w celu:

a.       poinformowania Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich złożonych w ramach Zamówienia ofert zawarcia Umowy Sprzedaży; albo

b.      potwierdzenia przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej Sprzedawca zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.

4.10.   W przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez BOK Produktów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta.

4.11.   Niezależnie, Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie, jeśli posiada stosowne zgody.

4.12.   Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

4.13.        Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży do momentu uiszczenia za ten produkt całkowitej Ceny zawierającej wszelkie podatki. Oznacza to, że Sprzedawca jest właścicielem Produktu do chwili pełnego zapłacenia należności za Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży oraz innych należności wynikających z Umowy sprzedaży.

4.14.   Akcje promocyjne obowiązujące w Platformie B2B nie łączą się.

 

5.  SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

 

5.1.    Sprzedawca udostępnia Klientowi rożne sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży, w szczególności płatność przelewem, oraz płatność za pobraniem, zgodnie z informacjami udostępnionymi w ramach Platformy B2B.

5.2.    Sprzedawca może udostępnić Klientowi w ramach Konta Klienta lub na wniosek Klienta skierowany pisemnie na adres Sprzedawcy lub mailowo na adres kopos@kopos.pl skorzystanie z systemu płatności odroczonych polegającym na odroczeniu terminu zapłaty Ceny określonej w fakturze VAT na warunkach indywidualnie określonych przez Sprzedawcę. Wniosek Klienta, o którym mowa w niniejszym postanowieniu może zostać przez Sprzedawcę odrzucony bez wskazywania powodu. W takim przypadku Klient dokonuje zapłaty Ceny poprzez przelanie środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w fakturze VAT w terminie wskazanym na fakturze VAT.

5.3.    Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Platformie B2B, w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub Produktu. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.

5.4.    Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych serwisów, w przypadku, w którym Sprzedawca aktualnie umożliwi dokonywanie takich płatności Klientowi.

5.5.    W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał płatność z góry, tj. płatność elektroniczną, przelewem albo płatność kartą płatniczą, BOK może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym koszyku, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności w ciągu 2 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 2 dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty.

5.6.    Do faktury doliczany będzie koszt dostawy Produktów na zasadach określonych na etapie składania Zamówienia.

5.7.    Do cen Produktów doliczany będzie podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

5.8.    Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu osoby upoważnionej do ich odbierania w imieniu Klienta w formie elektronicznej.  

5.9.    Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT drogą elektroniczną.

5.10.     Termin płatności uważa się̨ za zachowany z chwilą uznania rachunku Sprzedawcy kwotą należności wskazaną na fakturze najpóźniej w dniu jego upływu.

5.11.     W przypadku opóźnienia płatności Sprzedawca ma prawo naliczyć odsetki w maksymalnej wysokości za opóźnienie w zapłacie. Odsetki naliczane są̨ od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności.

5.12.     W przypadku, gdy strony prowadzą stałą współpracę̨, a Klient przekroczy chociaż raz przyznany mu termin wydłużonej płatności, Sprzedawca ma prawo skrócić́ przyznany Klientowi termin płatności lub wymagać́ przedpłaty za Produkt/y objęte Zamówieniem.

5.13.     Właściciel jest uprawniony do wstrzymania realizacji jakiegokolwiek Zamówienia w przypadku istnienia jakichkolwiek zaległości w płatnościach przez Klienta względem Sprzedawcy do czasu uregulowania wszelkich zaległości w płatnościach przez Klienta. W takim przypadku Właściciel nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec Klienta za niewykonanie Umowy, a Klient zrzeka się̨ wszelkich roszczeń́ z tego tytułu.

 

6.  KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

 

6.1.    Dostawa Produktu odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przez Sprzedawcę lub transportem kołowym dedykowanym.

6.2.    Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Dostępne aktualnie koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi w Platformie B2B w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

6.3.    Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub Produktu. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.

6.4.    Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę  (do 5 dni roboczych od daty złożenia zamówienia) oraz czas doręczania Produktu przez przewoźnika. Termin dostawy może zostać wydłużony w przypadku złożenia Zamówienia na Produkt, który zostanie wytworzony wg indywidualnej specyfikacji Klienta.

6.5.    Klient w ramach funkcjonalności Platformy może określić termin dostawy.

 

7.  PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

 

7.1.     Wszelkie prawa do Platformy B2B, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć,  i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.

7.2.     Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Platformy B2B, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Platformy B2B.

7.3.     Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

7.4.     Wykorzystywanie danych Platformy B2B w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.

 

8.  OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

8.1.    Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności”.

8.2.    Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Cookies”.

 

9.  REALIZACJA UMÓW SPRZEDAŻY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY

 

9.1.    Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

9.2.    Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.

9.3.    Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.

9.4.    W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.

9.5.    Klient jest zobowiązany odebrać́ Produkt/y, w terminie i miejscu wskazanym w potwierdzeniu Zamówienia.

9.6.    W przypadku, gdy dostarczony Klientowi Produkt, nie odpowiada specyfikacji Zamówienia, bądź́ zamówienie nie zostało w ogóle złożone albo złożone przez nieuprawnioną osobę, Klient zobowiązany jest odesłać́ Produkt/y do Właściciela w następnym dniu roboczym. Koszty dostawy ponoszone będą̨ przez Klienta.

9.7.    Klient ponosi pełną odpowiedzialność́ za sprawdzenie zgodności dostarczonych Produktów z fakturą i Zamówieniem w momencie odbioru Produktów.

9.8.    Warunkiem dochodzenia ewentualnych roszczeń́ z tytułu braków, uszkodzenia przesyłki oraz niezgodności faktury VAT z Zamówieniem jest sporządzenie w momencie dostawy, protokołu reklamacyjnego z udziałem pracownika firmy kurierskiej lub odmowa przyjęcia dostawy oraz bezzwłoczne powiadomienie Dostawcy poprzez kontakt z BOK.

9.9.     Właściciel ma prawo nie uwzględnić́ reklamacji w zakresie roszczeń́ zgłoszonych po odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej lub innego przewoźnika.

9.10.     Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień́ spowodowanych działaniem bądź́ zaniechaniem przewoźnika lub firmy kurierskiej.

 


 

10.   POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

10.1.     Regulamin w wersji 1.2. wchodzi w życie z dniem 5 marca 2025 r.

10.2.     Regulamin jest dostępny w języku polskim.

10.3.     W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

10.4.     Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.

10.5.     Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

10.6.     Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w sytuacji, w której Sprzedawca zmodyfikuje sposób lub zakres prowadzonej działalności gospodarczej lub w wyniku zmian prawnych skutkujących koniecznością dostawania Regulaminu do powszechnie obowiązującego prawa. O wszelkich zmianach Platforma B2B będzie informować Klientów posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości mailowej. Każda z osób, która otrzyma w/w wiadomość będzie mogła złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług elektronicznych (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) realizowanych na podstawie niniejszego Regulaminu. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia.

10.7.     W granicach wyznaczonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, nieważność któregokolwiek z postanowień Regulaminu pozostaje bez wpływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.

 

Kopos Elektro PL Sp. z o. o.
ul. Giełdowa 12p,
52-438 Wrocław
Polska
Hala nr 19 (wjazd od ul. Mokronoskiej)

tel: +48 71 333 66 53
e-mail: kopos@kopos.pl
www.kopos.pl
  • O spółce
  • Kontakt
  • Regulamin
  • FAQ
  • Pomoc techniczna
  • Polityka prywatności
  • Instrukcja użytkowania platformy B2B
  • Oferta
  • Promocje

2025 Kopos - platforma sprzedażowa B2B
Powered by
Start
Menu
0
Koszyk
0
Schowek
Zaloguj się