\\Zapraszamy Cię do zapoznania się z
zasadami korzystania z naszej Platformy B2B
Niniejszy regulamin dotyczy jedynie osób,
które są przedsiębiorcami.
Pamiętaj, że jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z naszymi
zasadami, możesz się z nami skontaktować mailowo lub telefonicznie.
|
+48 71 333 66 53 (8:00 – 16:00) |
|
kopos@kopos.pl |
|
Kopos Elektro PL Sp.
z o. o. ul. Giełdowa 12p |
Regulamin w wersji 1.2 obowiązuje od dnia 5
marca 2025 r.
REGULAMIN PLATFORMY B2B
W tej
części regulaminu wyjaśniamy najważniejsze definicje, których używamy w
Regulaminie.
1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.
Platforma B2B jest dostępny pod adresem
internetowym: b2b.kopos.pl (dalej:
Platforma B2B) oraz jego rozwinięciami.
1.2. Właścicielem Platformy B2B jest Kopos Elektro PL Sp. z o. o. z
siedzibą we Wrocławiu, ul. Giełdowa 12p, 52-438 Wrocław, zarejestrowana
w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS: 0000173407, NIP: 8971605218, REGON: 93198435200000, BDO: 000527984, kapitał
zakładowy 1 570 000 zł, adres mailowy: kopos@kopos.pl.
1.3.
Klientem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest
wyłącznie przedsiębiorca, tj. osoba prawna, jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadzącą
działalność́ gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji
działalności gospodarczej, prowadzącą we własnym imieniu działalność́
gospodarczą lub zawodową (dalej: Klient). Regulamin nie ma zastosowania do umów zawieranych z
konsumentami, tj. osobami fizycznymi dokonującymi z Właścicielem czynności
prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z ich działalnością̨ gospodarczą lub zawodową.
1.4.
Niniejszy
Regulamin jest skierowany do Klientów niebędących Konsumentami w znaczeniu
określonym w polskim kodeksie cywilnym.
1.5.
Akceptacja
niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu np. utworzenia
Konta Klienta, a przede wszystkim w celu złożenia przez Klienta Zamówienia w Platformie
B2B.
1.6.
Regulamin
jest nieodpłatnie udostępniony przez Sprzedawcę w Platformie B2B w sposób
umożliwiający Klientom zapoznanie się z jego treścią i utrwalanie jego treści
poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w
formie PDF.
1.7.
Informacje
prezentowane w Platformie B2B stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a
nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
1.8.
DEFINICJE. Ilekroć w dalszej części
Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je
rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie
wynika co innego:
a.
BOK – Biuro Obsługi Klienta
Sprzedawcy, które udziela Klientom informacji w zakresie prowadzonej przez Platforma
B2B działalności, w szczególności na temat Produktów, działalności Platformy
B2B oraz Regulaminu w dni robocze, w godzinach wskazanych w Platformie B2B, pod
wskazanymi tam numerami telefonu i adresem e-mail.
b.
CENA – określona w złotych polskich
lub innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należna
Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową
Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy. Sprzedawca w ramach Platformy
zawsze wskazuje, czy cena stanowi kwotę brutto, czy netto. Każdorazowo Cena w
myśl niniejszej definicji jest wyświetlana w kwocie brutto na etapie składania
Zamówienia.
c.
KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna;
oznaczona indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na składanie Zamówień oraz korzystanie
przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Klient uzyskuje dostęp do
Konta Klienta po otrzymaniu zaproszenia do założenia Konta Klienta w wiadomości
e-mail, Klient loguje się do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się
na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Platformie B2B, która odbywa się na
zasadach określonych w niniejszym dokumencie. Konto umożliwia zapisywanie i
przechowywanie informacji m. in. o danych adresowych Klienta do wysyłki
Produktów, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez
Sprzedawcę.
d.
KOSZYK – usługa udostępniana zalogowanemu
Klientowi, który korzysta ze Platformy B2B, polegająca na umożliwieniu mu
łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, wyświetlenia
podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w
tym ew. kosztów wysyłki), przesłania Klientowi wiadomości o produktach pozostających
w Koszyku lub nieudanej transakcji (mail transakcyjny). Koszyk gromadzi
składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego
Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
e.
LOGIN – mail Klienta, na który
otrzymał link umożliwiający rejestrację Konta Klienta.
f.
PRODUKT – dostępna w Platformie B2B
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą,
za zapłatą Ceny.
g.
REGULAMIN – niniejszy dokument określający
zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług
udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Platformy na rzecz Klientów.
Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług
świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym
mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
h.
TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne
lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy
promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane
i rozpowszechniane w ramach Platformy B2B przez odpowiednio Sprzedawcę,
kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Platformy B2B.
i.
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu
przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz
Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym
koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin.
Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem
środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez
Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży
określa w szczególności Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz
inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży.
j.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą
elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Platformy
B2B, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim usługi są
świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie
postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w
regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
k.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta
wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z
wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co
do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta
konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie
każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia
Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne).
2.
ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY
B2B
2.1.
Korzystanie
z Platformy B2B może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w
Regulaminie.
2.2.
Korzystanie
z Platformy B2B wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system
teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, odpowiednich wymagań
technicznych. Minimalne
wymagania techniczne urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne
korzystanie z Platformy B2B:
a. urządzenie z dostępem
do sieci Internet;
b. adresu e-mail;
c. najnowsza wersja
przeglądarki internetowej.
2.3. Sprzedawca oświadcza,
iż dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Klientom stały dostęp do Platformy
B2B i świadczonych usług elektronicznych. Sprzedawca nie udziela gwarancji, że
korzystanie z Platformy B2B będzie przebiegało bez błędów i przerw
technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia
dostępu do Platformy B2B w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego
informowania o tym Klientów.
2.4. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do
których może zostać przekierowany Klient, korzystając z linków umieszczonych w Platformie
B2B.
3.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W PLATFORMIE
B2B
3.1.
Sprzedawca
świadczy za pośrednictwem Platformy B2B nieodpłatnie następujące Usługi
Elektroniczne na rzecz Klientów:
a.
Konto
Klienta, w przypadku jego rejestracji;
b.
umożliwienie
skorzystania z formularza kontaktowego.
Konto Klienta
3.2.
Sprzedawca
na rzecz Klientów posiadających Konto, świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Platformy
B2B następujące usługi:
a.
podtrzymywanie
sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);
b.
przechowywanie
i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień;
c.
przechowywanie
i udostępnianie Klientowi dokumentów księgowych;
d.
umożliwienie
zmiany niektórych danych Klienta w Koncie z wyłączeniem danych dotyczących
dokumentów do wystawiania faktur;
e.
umożliwianie
Klientom składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych
w niniejszym Regulaminie;
f.
umożliwienie
Klientom korzystania z usług Koszyka;
g.
umożliwienie
przeglądania Treści umieszczonych w ramach Platformy, w tym treści o
charakterze marketingowym;
h.
składanie
reklamacji i przeglądanie danych o reklamacjach;
i.
przypisywanie
użytkowników do Konta Klienta i ich ról, poprzez przydzielanie uprawnień
konkretnym użytkownikom (więcej zobacz punkt 3.3 - 3.5 Regulaminu);
j.
kierowanie
zapytań ofertowych, autoryzacje zamówień poczynionych przez innych użytkowników
Konta Klienta;
k.
sporządzanie
listy zakupowej;
l.
Dostęp do
udzielonych zgód.
3.3. Klient, który posiada Konto
Klienta o statusie administratora może przypisywać do Konta Klienta nowych
użytkowników i nadawać im rolę. Przypisanie nowego użytkownika jest
równoznaczne z udzieleniem pełnomocnictwa przez Klienta na rzecz nowego
użytkownika do dokonywania określonych czynności w ramach funkcjonalności Konta
Klienta.
3.4. Nowy użytkownik zostanie podpięty
do Konta Klienta utworzonego przez Klienta. Klient z
poziomu Konta Klienta administratora określa dzięki funkcjonalności Konta
Klienta uprawnienia nowej osoby (nowego użytkownika). Administrator, o którym
mowa w niniejszym punkcie może nadać nowej osobie (nowemu użytkownikowi)
uprawnienie do: podglądu historii zamówień wszystkich użytkowników podpiętych do
danego Konta Klienta, podglądu zakładki – faktury, podglądu cen, składania
Zamówień, odbioru Zamówień, akceptacji Zamówień, przesłania zawartości koszyka
– do akceptacji innej osoby przyporządkowanej do Konta Klienta oraz do
zarządzania rolami i użytkownikami podpiętymi do danego Konta Klienta. Nadanie
określonych uprawnień przez Klienta w ramach Konta Klienta na rzecz dodatkowego
użytkownika jest równoznaczne z udzieleniem pełnomocnictwa przez Klienta
osobie, której przydzielono rolę w zakresie wybranym w ramach funkcjonalności
Konta Klienta.
3.5. Osoba, która została dodana jako dodatkowy użytkownik do Konta
Klienta i której administrator Konta Klienta przyporządkował określoną rolę
uzyskuje dostęp do Konta Klienta dzięki działaniom administratora Konta
Klienta, który wskazuje jego dane osobowe w ramach funkcjonalności Konta
Klienta w postaci imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Następnie nowy użytkownik otrzyma wiadomość mailową zawierającą link do
zarejestrowania konta użytkownika do systemu. Nowy użytkownik przypisany do
Konta Klienta administratora rejestruje się w Platformie poprzez ustawienie
hasła i akceptację postanowień regulaminu i polityki prywatności.
3.6. Założenie Konta Klienta (administratora) rozpoczyna się od
wysłania przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości zawierającej link do formularza
rejestracji Konta Klienta. Wiadomość wskazaną w zdaniu poprzednim otrzymają
jedynie Klienci, którzy wcześniej rozpoczęli współpracę ze Sprzedawcą i
wyrazili na to stosowną zgodę.
3.7.
W kolejnym kroku Klient po wejściu w link
zostaje przekierowany do formularza rejestracji, w którym wskazuję hasło do
Konta Klienta oraz akceptuje
Regulamin oraz postanowienia Polityki Prywatności.
3.8.
Po
wykonaniu czynności wskazanych w punkcie 3.6 oraz 3.7 Klient jest aktywnym
użytkownikiem mogącym zawierać Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Platformy B2B,
a sama Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta.
3.9.
Klient ma
możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie
stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej
lub też pisemnie na adres Sprzedawcy. Założenie Konta jest niezbędne do
złożenia Zamówienia.
3.10.
Sprzedawca
może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług w postaci Konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym, jeśli:
a)
Klient
posiada zaległości względem Sprzedawcy z tytułu nieopłacenia jakiejkolwiek
faktury VAT i pomimo otrzymania wezwania do zapłaty nadal nie uregulował kwot
wskazanych w wezwaniu do zapłaty;
b)
Klient nie
korzysta z Konta Klienta przez okres dłuższy niż 6 miesięcy,
c)
Klient
narusza jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu.
3.11.
Wypowiedzenie,
o którym mowa w pkt 3.10 może być złożone w dowolnej formie.
3.12.
Wypowiedzenie,
o którym mowa powyżej jest równoznaczne z odpięciem Kont Klientów użytkowników
dodanych przez Klienta.
3.13.
Celem
uniknięcia wątpliwości dodanie do systemu nowego użytkownika nie stanowi zawarcia odrębnej umowy
prowadzenia Konta Klienta, a jest jedynie funkcjonalnością Platformy B2B.
Koszyk
3.14.
Z Koszyka
korzystać mogą jedynie zalogowani Klienci oraz ewentualnie ich pełnomocnicy
ustanowieni w trybie dodawania nowego użytkownika w ramach funkcjonalności
Konta Klienta przy założeniu, że Klient nadał im takie uprawnienia w ramach
funkcjonalności oraz są zalogowani do konta użytkownika.
3.15.
Korzystanie
z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu
do Koszyka.
3.16.
Koszyk
świadczony jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu
z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
Obowiązki Klienta
3.17.
Klient
zobowiązany jest w szczególności do:
a.
podawania w
udostępnionych w ramach Platformy B2B formularzach wyłącznie prawdziwych,
aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
b.
niezwłocznego
aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta
Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży,
w szczególności w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich
wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia
Konta w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta Klienta z
wyjątkiem danych niezbędnych do wystawiania faktur VAT, w tym zakresie w razie
konieczności dokonania zmiany Klient jest zobowiązany skontaktować się ze
sprzedawcą.
c.
korzystania
z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób
niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy i
Platformy B2B;
d.
korzystania
z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z
przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z
przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
e.
korzystania
z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy
dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy;
f.
terminowej
zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów w pełnej
wysokości;
g.
terminowego
odbioru Produktów;
h.
weryfikacji
przy przewoźniku (kurierze), że towar został dostarczony w całości, bez
usterek. W przypadku zniszczenia towaru przez przewoźnika, obowiązkiem Klienta
jest spisanie właściwego protokołu oraz niezwłoczne skontaktowanie się ze
Sprzedawcą;
i.
niedostarczania
i nieprzekazywania w ramach Platformy jakichkolwiek treści zabronionych, w
szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo
ich dobra osobiste;
j.
niepodejmowania
działań takich jak:
·
rozsyłanie
lub umieszczanie w Platformie B2B treści naruszających przepisy prawa (zakaz
umieszczania treści bezprawnych);
·
podejmowanie
czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu
wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych
innych Klientów lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Platformy
i realizowania płatności;
·
modyfikowania
w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w szczególności
podanych w ramach Platformy B2B Cen lub opisów Produktów;
3.18.
Reklamacje
związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać mailowo lub na
adres Sprzedawcy.
3.19.
Zaleca się
podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości; (2) żądania Klienta oraz (3) danych kontaktowych podmiotu, na
który został nabyty towar oraz dane składającego reklamację (4) numer
zamówienia – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają
na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
3.20.
Ustosunkowanie
się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia jej złożenia, chyba, że z przepisów prawa lub odrębnych
regulaminów wynika inny termin.
4.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY
SPRZEDAŻY
4.1.
Umowa
Sprzedaży może zostać zawarta jedynie z Klientem posiadającym Konto Klienta lub
z osobą przez Klienta upoważnioną w ramach funkcjonalności dodawania
użytkownika przy założeniu, że taka rola tej osobie została przyznana.
4.2.
Główne
cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu
porozumiewania się z Klientem są określone na stronie Produktu lub w inny
właściwy dla danego Produktu sposób, w ramach Platformy B2B.
4.3.
W ramach
rozwoju dostępnych w Platformie B2B Produktów lub usług oraz z uwagi na ich
specyfikę, Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania
Zamówień na określone Produkty. W przypadku składania kilku Zamówień
jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego zastosowanie znajduje
ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to wpłynąć na dostępność sposobów
składania Zamówień również dla pozostałych z nich.
4.4.
Zawarcie
Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia.
4.5.
Sprzedawca
umożliwia Klientowi (analogicznie niniejsze zapisy mają zastosowanie do
umocowanego w ramach funkcjonalności Konta Klienta dodatkowego użytkownika) złożenie
Zamówienia za pośrednictwem Platformy B2B w następujący sposób, kolejno:
a.
Klient
loguje się do swojego Konta Klienta;
b.
Klient
dodaje wybrany/e Produkt/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza
zamówienia.
c.
Klient
wybiera sposób i termin dostawy, sposób zapłaty Ceny i ewentualnych pozostałych
wskazanych w formularzu zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy
Sprzedaży (na tym etapie Klient może również wprowadzić uwagi do zamówienia,
numer wew. Zamówienia i podać kod promocyjny, jeśli go posiada).
d.
Klient
potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych koniecznych do zawarcia i
realizacji Umowy Sprzedaży. W przypadku konieczności zmiany danych musi wykonać
to za pośrednictwem formularza udostępnionego w ścieżce zakupowej. W każdym
przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych Klienta może
uniemożliwić realizację Umowy.
e.
Klient
przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę).
f.
W trakcie
składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego
zamówienie „Potwierdź zakup” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania
wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub usunięcie
danej pozycji z Koszyka. Usunięcie danej pozycji może spowodować automatycznie
usunięcie również innej pozycji z Koszyka z uwagi na bezpośredni związek
pomiędzy Produktami.
g.
W
zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać przekierowany do
stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu dokonania płatności.
4.6.
Sprzedawca
w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną
wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem
otrzymania Zamówienia lub z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
4.7.
Jeśli
Klient w pierwszej wiadomości po złożeniu Zamówienia nie otrzymał informacji o
przyjęciu Zamówienia do realizacji to po zweryfikowaniu Zamówienia, bez
nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wyśle do Klienta na podany adres e mail
wiadomość z:
a.
potwierdzeniem
przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Produkty, złożonych w ramach
Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia w
zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); albo
b.
informacją
o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych w ramach
Zamówienia,
c.
informacją
o nieuiszczeniu Ceny.
4.8.
Umowa
Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) tj. otrzymania przez
Klienta wiadomości, o której mowa w punkcie 4.7 litera a lub o której mowa w
punkcie 4.6 in fine w zakresie wskazanych w niej Produktów.
4.9.
W przypadku
braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach
Zamówienia ofert, BOK skontaktuje się z Klientem w celu:
a.
poinformowania
Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich złożonych w ramach Zamówienia
ofert zawarcia Umowy Sprzedaży; albo
b.
potwierdzenia
przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej Sprzedawca zgodził
się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.10.
W przypadku
braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa
Sprzedaży w zakresie wskazanych przez BOK Produktów nie zostaje zawarta, a
Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi
uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została
zawarta.
4.11.
Niezależnie,
Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności
wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując
się telefonicznie, jeśli posiada stosowne zgody.
4.12.
Całkowita
wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty
wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może w
wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla
której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie wraz z podatkami
Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym
opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach,
a gdy nie można ustalić wysokości
tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie
składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
4.13.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo
własności produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży do momentu uiszczenia
za ten produkt całkowitej Ceny zawierającej wszelkie podatki. Oznacza to, że
Sprzedawca jest właścicielem Produktu do chwili pełnego zapłacenia należności
za Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży oraz innych należności
wynikających z Umowy sprzedaży.
4.14.
Akcje promocyjne
obowiązujące w Platformie B2B nie łączą się.
5.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA
PRODUKT
5.1.
Sprzedawca
udostępnia Klientowi rożne sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży, w
szczególności płatność przelewem, oraz płatność za pobraniem, zgodnie z
informacjami udostępnionymi w ramach Platformy B2B.
5.2.
Sprzedawca
może udostępnić Klientowi w ramach Konta Klienta lub na wniosek Klienta skierowany
pisemnie na adres Sprzedawcy lub mailowo na adres kopos@kopos.pl skorzystanie
z systemu płatności odroczonych polegającym na odroczeniu terminu zapłaty Ceny
określonej w fakturze VAT na warunkach indywidualnie określonych przez
Sprzedawcę. Wniosek Klienta, o którym mowa w niniejszym postanowieniu może
zostać przez Sprzedawcę odrzucony bez wskazywania powodu. W takim przypadku
Klient dokonuje zapłaty Ceny poprzez przelanie środków pieniężnych na rachunek
bankowy Sprzedawcy wskazany w fakturze VAT w terminie wskazanym na fakturze VAT.
5.3.
Możliwe
aktualne sposoby płatności określone są w Platformie B2B, w chwili wyrażenia
przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Dostępne sposoby płatności
mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub Produktu. Dostępne
sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie,
w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
5.4.
Rozliczenia
transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są
zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych serwisów, w przypadku,
w którym Sprzedawca aktualnie umożliwi dokonywanie takich płatności Klientowi.
5.5.
W przypadku
nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał płatność z góry,
tj. płatność elektroniczną, przelewem albo płatność kartą płatniczą, BOK może
skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym
koszyku, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie
płatności w ciągu 2 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 2
dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach
Zamówienia oferty.
5.6.
Do faktury doliczany będzie koszt dostawy Produktów
na zasadach określonych na etapie składania Zamówienia.
5.7.
Do cen Produktów doliczany będzie podatek VAT
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5.8.
Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur
VAT bez podpisu osoby upoważnionej do ich odbierania w imieniu Klienta w formie
elektronicznej.
5.9.
Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT
drogą elektroniczną.
5.10.
Termin płatności uważa się̨ za zachowany z chwilą uznania rachunku Sprzedawcy
kwotą należności wskazaną na fakturze najpóźniej w
dniu jego upływu.
5.11.
W przypadku opóźnienia płatności Sprzedawca ma
prawo naliczyć odsetki w maksymalnej wysokości za opóźnienie w zapłacie.
Odsetki naliczane są̨ od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności.
5.12.
W przypadku, gdy strony prowadzą stałą współpracę̨, a Klient przekroczy chociaż raz przyznany mu termin wydłużonej
płatności, Sprzedawca ma prawo skrócić́ przyznany Klientowi termin płatności
lub wymagać́ przedpłaty za Produkt/y objęte Zamówieniem.
5.13.
Właściciel jest uprawniony do wstrzymania
realizacji jakiegokolwiek Zamówienia w przypadku istnienia jakichkolwiek
zaległości w płatnościach przez Klienta względem Sprzedawcy do czasu
uregulowania wszelkich zaległości w płatnościach przez Klienta. W takim
przypadku Właściciel nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec Klienta za
niewykonanie Umowy, a Klient zrzeka się̨ wszelkich roszczeń́
z tego tytułu.
6.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN
DOSTAWY PRODUKTU
6.1.
Dostawa
Produktu odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej wybranej przez
Sprzedawcę lub transportem kołowym dedykowanym.
6.2.
Dostawa
Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Dostępne aktualnie koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi w Platformie
B2B w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
6.3.
Dostępne
sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub
Produktu. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania
kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
6.4.
Na łączny
termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin dostawy) składa
się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę (do 5 dni roboczych od daty złożenia
zamówienia) oraz czas doręczania Produktu przez przewoźnika. Termin dostawy
może zostać wydłużony w przypadku złożenia Zamówienia na Produkt, który
zostanie wytworzony wg indywidualnej specyfikacji Klienta.
6.5.
Klient w
ramach funkcjonalności Platformy może określić termin dostawy.
7.
PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
7.1.
Wszelkie prawa do Platformy B2B, a w
szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego
nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych,
logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć, i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę
treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w
sposób zgodny z Regulaminem.
7.2.
Zabronione jest kopiowanie, powielanie,
modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Platformy
B2B, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza
przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i
niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze
postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Platformy
B2B.
7.3.
Prawa do używania, kopiowania i
rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o
prawie autorskim i prawach pokrewnych.
7.4. Wykorzystywanie danych Platformy
B2B w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym
Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.
8.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
8.1.
Zasady
ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności”.
8.2.
Zasady
stosowania plików cookies na Stronie Internetowej
określa dokument „Polityka Cookies”.
9.
REALIZACJA UMÓW SPRZEDAŻY I
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
9.1.
Z chwilą wydania
przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego
Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie
ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od
przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w
przewozie przesyłki.
9.2.
Zgodnie z
art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
9.3.
Ani
Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie
ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników,
upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym
utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
9.4.
W każdym
przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników,
upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w
stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę
prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak
również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do
kwoty jednego tysiąca złotych.
9.5.
Klient jest zobowiązany odebrać́ Produkt/y,
w terminie i miejscu wskazanym w potwierdzeniu Zamówienia.
9.6.
W przypadku, gdy dostarczony Klientowi Produkt,
nie odpowiada specyfikacji Zamówienia, bądź́ zamówienie nie zostało w ogóle
złożone albo złożone przez nieuprawnioną osobę, Klient zobowiązany jest odesłać́ Produkt/y do Właściciela w następnym
dniu roboczym. Koszty dostawy ponoszone będą̨ przez Klienta.
9.7.
Klient ponosi pełną odpowiedzialność́
za sprawdzenie zgodności dostarczonych Produktów z fakturą i Zamówieniem w momencie odbioru Produktów.
9.8.
Warunkiem dochodzenia ewentualnych roszczeń́
z tytułu braków, uszkodzenia przesyłki oraz niezgodności faktury VAT z Zamówieniem
jest sporządzenie w momencie dostawy, protokołu reklamacyjnego z udziałem
pracownika firmy kurierskiej lub odmowa przyjęcia dostawy oraz bezzwłoczne
powiadomienie Dostawcy poprzez kontakt z BOK.
9.9.
Właściciel
ma prawo nie uwzględnić́ reklamacji w zakresie roszczeń́ zgłoszonych
po odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej lub innego przewoźnika.
9.10.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody
z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień́ spowodowanych działaniem bądź́
zaniechaniem przewoźnika lub firmy kurierskiej.
10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1.
Regulamin
w wersji 1.2. wchodzi w życie z dniem 5 marca 2025 r.
10.2.
Regulamin
jest dostępny w języku polskim.
10.3.
W
sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
10.4.
Prawem
właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego
Regulaminu jest prawo polskie.
10.5.
Wszelkie
spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
10.6.
Treść
niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w sytuacji, w której Sprzedawca
zmodyfikuje sposób lub zakres prowadzonej działalności gospodarczej lub w
wyniku zmian prawnych skutkujących koniecznością dostawania Regulaminu do
powszechnie obowiązującego prawa. O wszelkich zmianach Platforma B2B będzie
informować Klientów posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości
mailowej. Każda z osób, która otrzyma w/w wiadomość będzie mogła złożyć
oświadczenie o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług elektronicznych (w
terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) realizowanych
na podstawie niniejszego Regulaminu. Do Zamówień złożonych przed wejściem w
życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w
chwili złożenia Zamówienia.
10.7.
W granicach wyznaczonych przez
bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, nieważność któregokolwiek z
postanowień Regulaminu pozostaje bez wpływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.